Česky

Popis produktu IME

jan.kubes, aktualizováno: 31.07.2014

Pro lepší a efektivní komunikaci je významné využívání interaktivní (obousměrné) komunikační platformy. Zajistí se tak optimalizace nákladů a času spojených se zpracováním a přenosem zpráv.

Aplikace IME nabízí komunikaci prostřednictvím:

  • webových služeb mezi aplikacemi,
  • emailů ve standardu SMTP,
  • SMS zpráv a to včetně automatizovaného zpracování příchozí zprávy a uživatelského rozhraní pro psaní zpráv.

 

 

Stručný popis a filozofie

Webová aplikace IME umožňuje přihlášeným uživatelům rychle a snadno odesílat a přijímat zprávy od a do WEB aplikací, emailů a SMS zpráv mobilních operátorů a to díky WebServices, SMTP a GSM modulu. Výhodou této aplikace je možnost hromadného rozesílání zpráv spolu s definicí komunikačního kanálu, filtrování příchozích zpráv, vytváření šablon zpráv, správu kontaktů a dočasnou archivaci příchozích a odchozích zpráv.

 Dále je z praktických důvodů prezentována forma komunikace formou SMS, která se jeví z našich zkušeností jako nejvýhodnější forma komunikace.

Aplikace klade důraz na jednoduchost, intuitivní ovládání a uživatelskou srozumitelnost.

2.jpg

 

   Po přihlášení do aplikace IME běžnému uživateli nabízí 5 záložek hlavního menu: Odeslat SMS, Přijaté, Odeslané, Profil a Pravidla. Administrátor aplikace pak má navíc k dispozici záložky Koš, Fronta, Uživatelé. Význam jednotlivých záložek je více než intuitivní.

Odeslat SMS

3.jpg

 

 

Ihned po přihlášení se uživatel automaticky nachází v záložce „Odeslat SMS“ a zde se zobrazí okno rozdělené do 3 segmentů: Odeslat SMS Zprávu; Moje kontakty; Moje šablony viz. obrázek dále.

1.jpg

 

Záložka „Odeslat SMS Zprávu“ slouží k napsání textu zprávy v rozsahu 1000 znaků a ručního vložení kontaktu příjemce zprávy či načtení kontaktů ze seznamu kontaktů. Pro zadání telefonního čísla příjemce SMS zprávy je možné zvolit ze dvou postupů: zadat telefonní číslo manuálně do příslušného textového pole „Příjemci (tel.)“ popřípadě zvolit již uložený kontakt ze segmentu „Moje Kontakty“. Aplikace umožňuje hromadné rozesílání textových zpráv více uživatelům dle potřeb.

Kontakty a šablony

Webová aplikace IME umožňuje uživateli vést přehlednou databázi kontaktů a šablon. Z databáze kontaktů je dále možné rozesílat hromadnou korespondenci neomezenému množství příjemců.

Možnost individuálního vytváření šablon zaručuje uživateli rychlejší a efektivnější vytváření textových zpráv dle jeho aktuálních potřeb. Jednotlivé šablony lze navíc spojovat do jedné SMS a dále upravovat dle požadavků uživatele.

Varovná upozornění

Webová aplikace IME disponuje varovnými oznámeními, které vždy uživatele upozorní na jeho nesprávné zacházení s aplikací. Například v případě, že uživatel zadal nesprávné telefonní číslo (použil nedovolené znaky), nezadal telefonní číslo příjemce vůbec nebo zadal telefonní čísla pro více příjemců nesprávně (například neoddělil je čárkou) aplikace SMS zprávu neodešle a upozorní na toto červeným textem.

5.jpg

 V případě, že SMS zpráva byla napsána včetně diakritiky, aplikace automaticky při snaze odeslat SMS zprávu upraví a informuje o tomto opět červeným textem.

6.jpg

 Pokud aplikace nezaznamená žádný problém, který by bránil odeslání SMS, SMS odešle a na tuto skutečnost upozorní zeleným textem.

Zpráva byla naplánována k odeslání

 

Archivace přijatých a odeslaných SMS

  Aplikace dále poskytuje archivaci jak přijatých tak odeslaných SMS zpráv, které přihlášený uživatel obdržel či odeslal v rámci rozesílání přes webovou aplikaci IME.

 Záložka Přijaté a Odeslané slouží nejen k archivaci přijatých textových zpráv, ale také k akcím s nimi spojenými. U archivovaných odeslaných SMS zpráv je možnost přeposlat u archivovaných přijatých je dále navíc možnost odpovědět.

 

 

 

 

Záložka Profil a přeposílání zpráv

Po kliknutí na záložku „Profil“ aplikace zobrazí základní informace a kontaktní údaje o přihlášeném uživateli

 

4.jpg

 

Aplikace umožňuje odpovědět jakémukoliv příjemci textové zprávy odeslané prostřednictvím SMS brány. SMS brána jako rozpoznávací symbol, dle kterého SMS od neregistrovaného uživatele odešle, používá jeho telefonní číslo. Z tohoto důvodu však může dojít k chybě při přeposílání zpráv, která je znázorněna níže. Pokud totiž tomu samému neregistrovanému uživateli odešlou 2 registrovaní uživatelé SMS a uživatel XY bude chtít odpovědět na SMS přijatou dříve, SMS brána automaticky dle rozpoznávacího symbolu (telefonního čísla XY) odešle SMS registrovanému uživateli, který odeslal SMS jako poslední. Aplikace neumožňuje odpovědět registrovanému uživateli, který poslal SMS dříve. V praxi tato chyba je prakticky vyloučena ve vazbě na aplikování časové shody souslednosti dvojí komunikace na jedno telefonní číslo.

 

7.jpg

 

 

Záložka pravidla

Zde je možné nastavit limitace přeposílané komunikace na bázi regulárních výrazů. Realizace této limitace je pomicí pravidel včetně definice priorit.

8.jpg

 

 

 

 

 

 

Jelikož jsou pravidla založena na ověřování vůči regulárnímu výrazu, je nutná alespoň základní znalost této tematiky.

Regulární výraz je „pokročilá maska“, jakou používáme např. při vyhledávání souborů. Tato maska má přesně definovanou syntaxi. Kvalitní popis regulárních výrazů je k dispozici z online zdrojů:

  • http://www.regexp.cz/      – základní informace v ČJ včetně možnosti otestování správnosti.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Regular_expression      – úvodní informace v AJ.
  • http://www.zytrax.com/tech/web/regex.htm      – podrobnější tutorial v AJ vč. mnoha příkladů

 

9.jpg

 

Požadavky na uživatele

Ovládání aplikace je velice příjemné, rychlé a neklade žádné vědomostní předpoklady na uživatele. Mnoho uživatelů jistě ocení, že aplikace je maximálně snadná a pochopitelná pro uživatele. Jediné co potřebujete je libovolný internetový prohlížeč například Internet Explorer, Opera, FireFox, Maxthon, Chrome.

Podrobnější informace

Zaujala Vás webová aplikace IME a chcete vědět více? Kontaktujte nás, rádi Vám zašleme bližší informace o aplikaci a její implementaci

 

Máte-li zájem o bližší informace, rádi Vám je poskytneme elektronickou formou nebo v rámci osobního setkání viz. záložka s kontaktními údaji.