Česky

Nákupní standardy - desktop, servery atd.

jan.kubes, aktualizováno: 31.07.2014

Při definici technického standardu, který slouží jako zadání pro naplnění nákupního standardu, uvažujeme v kategoriích zmíněných v technických standardech desktop prostředků .

Desktop prostředky

Při definici technického standardu, který slouží jako zadání pro naplnění nákupního standardu, je vhodné uvažovat v kategoriích zmíněných v technických standardech desktop prostředků .


Náš tip

Čím více se bude minimalizovat počet variant technických standardů, tím snazší a levnější bude správa desktopů včetně technické administrace. Z pohledu nákupu je vhodné zafixovat pořízení do nákupních kampaní ne častěji než 1x za 6 měsíců. Tím vytváříte tlak na systémovost, koncepci a plánovaní ve Vaší společnosti.

Problematika nákupu Serverů

Do problematiky Serverů je nutné zahrnout určitou specifičnost chování a potřeb při využívání zákazníkem. Pokud se oprostíme od možnosti považovat lepší PC za server, je nutné zvažovat přístup k serverové problematice jako ke standardnímu PC, pokud se jedná o server založený na standardním CPU INTEL nebo AMD. Tyto servery nabízí celá řada renomovaných výrobců a lze mezi nimi najít společné znaky, které se dají částečně standardizovat. Pro ostatní výrobce CPU (např. SUN, IBM) je potřeba zvážit individuální přístup.
Našim klientům vždy doporučujeme, aby nekupovali nikdy nic navíc, než co aktuálně či ve výhledu max. 1 roku budou potřebovat. Delší úvahy jsou irelevantní ve smyslu rychlého inovačního cyklu IT výrobků dostupných na trhu a dále z důvodu rychlého pádu cen (co dnes stojí 100%, za půl roku to je často již jen 60%). Např. pořízení 2 procesorového serveru osazeného 1 procesorem nemá smysl, protože uvažovaný upgrade např. za 2 roky o druhý procesor bude irelevantní ve smyslu zastarání výrobku (na trhu budou tou dobou modernější a výkonnější řešení) a dále z důvodu ceny (pořízení starého procesoru je dražší ve smyslu poměr cena/výkon než pořízení aktuálních řešení).


Infrastruktura

Vzhledem k široké problematice různých typů aktivních prvků a navazující bezpečnosti je pro potřeby nákupního manažera se soustředit na takové aktivní prvky, které budou pod úplnou správou zákazníka nebo budou pod správou poskytovatele vnější konektivity (typicky propojování více lokalit pomocí privátní sítě poskytovatele). V praxi se pak realizují nákupní činnosti v oblasti vnitřní sítě z důvodu potřeby vysoké flexibility. Propojování lokalit mezi sebou či napojení na Internet není častou změnou a nákupní proces se dá vymezit jen na oblast služby o poskytnutí spojení (dostupnost v SLA, kapacita).

Náš tip

Nemá smysl stanovovat SLA parametry, když nejsou podmíněny sankcemi. Stanovujte vždy reálné hodnoty SLA parametrů jinak nezískáte důvěru dodavatele a tedy možnost řešení drobností navíc (vždy se najde potřeba drobných předem neidentifikovaných drobností).

V praxi se pak realizují nákupní činnosti v oblasti vnitřní sítě z důvodu potřeby vysoké flexibility. Propojování lokalit mezi sebou či napojení na Internet není častou změnou a nákupní proces se dá vymezit jen na oblast služby o poskytnutí spojení (dostupnost v SLA, kapacita).

Máte-li zájem o bližší informace, rádi Vám je poskytneme elektronickou formou nebo v rámci osobního setkání viz. záložka s kontaktními údaji.